Однією з основних частин спеціального діловодства є
кадрова документація. Ведеться вона за правилами та принципами, встановленими
для загального діловодства.
Як відомо, мовою ділових паперів є офіційно-діловий
стиль. Основною одиницею офіційно-ділового стилю є документ. Документи
використовуються в різних галузях людської діяльності, ділянках знань, сферах
життя. Вони є об’єктом досліджень різних наукових дисциплін, тому зміст поняття
“документ” багатозначний і залежить від того, в якій галузі і для чого він
використовується.
З латинської documentum означає взірець, посвідчення,
доказ. Енциклопедичний словник трактує документ як:
Письмовий акт, здатний служити доказом юридичних відносин
або юридичних фактів, що спричиняють правові наслідки.
Офіційне посвідчення особи (паспорт, трудова книжка тощо)
Достовірне історичне письмове джерело.
Матеріальний об’єкт в якому міститься та чи інша
інформація (наприклад, перфораційна картка).
Документ – це результат відображення конкретної
інформації на спеціальному матеріалі за визначеним стандартом чи формулою.
Наукова дисципліна, яка вивчає структуру і властивості
документальної інформації, розвиток форм документів, методи і засоби
автоматизованої обробки, зберігання, пошуку і використання їх, називається
документалістикою.
Під діловодством розуміють діяльність, яка охоплює
питання документування і організації роботи з документами в процесі здійснення
управлінських дій.
Документи мають правове значення, оскільки є засобом
засвідчення та доведення певних фактів. Вони також використовуються як джерела
та носії інформації. А в управлінській діяльності документ виступає як предмет
і як результат праці. Так, планування відбувається за допомогою різних планів;
облік – у вигляді складання і обробки статистичної бухгалтерської та
оперативно-технічної документації, інструктування – шляхом видання інструкцій,
методичних вказівок; контроль – збиранням відомостей (письмово) і видання
вказівок тощо.
Комментариев нет:
Отправить комментарий